post_image

تقریباً همه‌ی افراد در بخشی از زندگی خود، عارضه‌ای به نام کمر درد را تجربه می‌کنند. کمر، به ناحیه‌ای از پشت انسان گفته می‌شود که از زیر قفسه‌ی سینه تا استخوان لگن ادامه پیدا می‌کند. کمردرد یکی از علل اصلی ازکارافتادگی می‌باشد. این عارضه معمولاً به‌صورت خود به خودی از بین رفته و علت ایجاد آن عموماً آسیب‌های ناشی از کشیدگی می‌باشند. روش‌های درمانی زیادی برای کمردرد وجود دارند.

فتق دیسک کمر یکی از شایع‌ترین مشکلات سیستم عصبی است که باعث ایجاد اختلال در عملکردافراد شده و کیفیت زندگی آن ها  را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  بیرون زدگی هسته قاعده‌ای و زواید دیسک کمر باعث ایجاد فشار بر روی نخاع و رشته‌های عصبی شده و درد شدید  در کمر ایجاد می‌کند.

درمان دیسک کمر و دردهای ناحیه کمر روش های درمان گوناگونی دارد که  پزشک  متخصص درمان دیسک کمر بسته به نوع درد راه درمان  موردنظر را برای بیمار  انتخاب می کند .

برخی از انواع تمرینات کششی برای درمان دیسک کمر و ورزش برای دیسک کمر می‌تواند به کاهش درد و تقویت عضلات کمک کرده و از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند. شما می‌توانید با یاد گرفتن تمرینات مناسب به کاهش درد کمر و تقویت عضلات آن  کمک کنید. فتق دیسک کمر می‌تواند منجر به ایجاد کمردرد و تیر کشیدن از لگن تا پا شود. درد ایجاد شده به دلیل فتق دیسک کمر را می‌توان تا حد زیادی با استراحت، فیزیوتراپی و ورزش‌درمانی کنترل کرد. یک متخصص می‌تواند با انجام معاینه‌ی اولیه، زمان مناسب برای شروع برنامه‌ی ورزش‌درمانی را مشخص کند. توجه شود که انجام ورزش دیسک کمر و حرکات اصلاحی ارائه شده در این مقاله، بدون  توصیه و تجویز پزشک معالج توصیه نمی‌شود.

برای مشاهده فیلم آموزشی درمان دیسک کمر بر روی لینک زیر کلیک کنید

درمان دیسک کمر

Share →