post_image

کمردرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا با برخی از آن ها آشنا خواهید شد.

 کمردرد یکی از شایعترین اختلالاتی است که اکثر افراد حداقل یک بار در طول زندگی آن را تجربه می کنند، :«کمردرد یک بیماری نیست بلکه نشانه و علامتی از یک سری بیماری های دیگر از اسپاسم ساده عضلانی گرفته تا بیماری‌های جدی‌تر می‌باشد.»

اختلالات دیسک، بیماری‌های التهابی روماتولوژیک، بیماری‌های عفونی مانند تب مالت از جمله دلایل ایجاد کمردرد میباشد:«پوکی استخوان که ممکن است باعث ایجاد شکستگی‌های ظریف شود، لغزندگی مهره‌ها، بیماری‌های متابولیک، ضربات شدید و شکستگی‌ها، سرطان‌های اولیه و یا ثانویه ستون فقرات، برخی بیماری‌های شایع، اسپاسم‌های عضلانی یا کمر دردهای مکانیکال که شایع و کم خطر است، کم تحرکی،اختلالات وضعیتی و ضعف عضلات از دیگر دلایل ایجاد کمردرد هستند که به ویژه چند مورد آخر بیشتر باعث درد کمر در جوانان می‌شوند.»

«سهل‌انگاری، خود درمانی و یا درمان‌های غیر معمول و غیر طبی مانند انرژی درمانی و یا اقداماتی که پایه علمی ندارد می‌تواند خطرناک باشد و فرد را دچار مشکلات بیشتری  در کمردرد میکند.»

راههای پیشگیری از کمردرد

*در زمان بلند کردن اشیاء سنگین بیش از اندازه خم نشوید. برای بلند کردن آنها باید باسن خود را پایین بیاورید و زانوهایتان را خم کنید، سپس بایستید. در حین حمل جسم باید کمر خود را کاملاً راست نگه دارید و شیء را نزدیک به بدنتان نگه دارید. از چرخش بدن در این حالت خودداری نمایید.
*به منظور جابجا کردن اشیا سنگین بهتر است آنها را هل بدهید، تا اینکه بکشید.
*اگر شغل شما ایجاب می کند که برای مدت زمان طولانی پشت میز و یا پشت ماشین بنشینید، هر چند وقت یکبار به خود فرصتی داده و ماهیچه های خود را کشش دهید.
*کفش های تخت یا کفش هایی با پاشنه کوتاه ( حداکثر 5 سانتی متر) بپوشید.
*سعی کنید به طور مداوم ورزش کنید، اگر فعالیت نداشته باشید، احتمال بروز کمردرد افزایش پیدا می کند.

راههایی برای کاهش درد کمر

بهترین کار برای تسکین کمردرد این است که به پشت بر روی یک سطح صاف دراز بکشید و بالشی را زیر پاهای خود (در قسمت زیر زانو) قرار دهید. همچنین می توانید زانوهای خود را خم کرده و پاها را بر روی یک صندلی کوتاه بگذارید.

برای بهبود وضعیت خود، می بایست حداقل 1 تا 2 روز به انجام چنین کاری استمرار ورزید. از سوی دیگر، اگر بیش از حد مجاز این کار را انجام دهید، عضلات شما سست می شوند و این امر موجب می شود تا فرایند بهبود شما به تاخیر افتد. اگر در حین انجام این کار احساس خستگی به شما دست داد، می توانید از حالت خوابیده بلند شوید و چند قدم راه بروید و سپس مجددا در وضعیت ذکر شده قرار بگیرید.

برای آشنایی با درمان کمردرد بر روی لینک کلیک کنید

منبع:برگ سبز.بدنسازی

Share →