post_image

زانو بزرگترين مفصل بدن است. يک زانوی سالم به راحتي حرکت می کند، اجازه  راه رفتن، چرخش، و انجام بسياري از فعاليت های ديگر، بدون درد را به شما می دهد.  شبکه پيچيده ای از استخوان ها، غضروف، رباط ها، عضلات و تاندون ها با هم کار می کنند تا زانورا انعطاف پذير سازند

علت زانو درد

1)      استئونکروز

2)      آرتریت روماتوئید

3)      آرتروز

4)      آسیب رباط ها

5)      نقرس

روش‌های درمان درد زانو

در هر آسیب زانو اولین اتفاقی که می‌افتد، ایجاد التهاب است. این التهاب منجر به درد و تورم و کاهش توانایی حرکت مفصل زانو می‌شود؛ لذا باید با اقدامات زیر می‌توان این التهاب را از بین برد

استراحت زانوها: استراحت باعث کاهش کشش‌های مکرر روی زانو می‌شود و از التهاب بیشتر جلوگیری می‌کند.

یخ درمانی: تورم را کاهش داده و از آسیب‌های حاد زانو جلوگیری می‌کند.

استفاده از بانداژ: باعث کاهش تورم و قرار‌گیری صحیح کشک در جای خود می‌شود.

استفاده از داروهای ضدالتهاب: باعث کاهش درد و التهاب می‌شوند؛ مثل ایبوپروفن اگر درد زانو بعد از چند روز بهبود نیافت و حتی بدتر شد؛ به‌طوری که راه رفتن را مشکل کرد، همچنین علاوه بر درد زانو، تب، درد غیرقابل تحمل و تورم بسیار زیادی در زانوها به وجود آید، باید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کرد.

پزشک بعد از معاینه، رادیوگرافی و سی‌تی اسکن و احتمالاً آرتروسکوپی و MRI، اقدام به درمان می‌کند. در هر صورت پزشکان ارتوپد همواره چند توصیه مهم به افرادی، که از مشکلات زانو رنج می‌برند، دارند:

۱- همیشه تناسب اندام خود را حفظ کنید.

۲- حرکات کششی انجام دهید و متناسب با آنها عضلات خود را تقویت کنید.

۳- از روش آب درمانی استفاده کنید و داخل آب راه بروید (اگر خسته شدید ادامه ندهید).

۴- هنگام ورزش کردن و برخی فعالیت‌های فیزیکی از زانوبند استفاده کنید.

۵- کفش مناسب بپوشید.

منبع:شادینه.اجتماعی

Tagged with:  
Share →