post_image

کمردرد (Low back pain) که از یک ناراحتی مختصر تا وضعیتی ناتوان کننده متفاوت است، تقریبا هر کسی را زمانی ممکن است، دچار کند.

اما حتی اگر کمردرد خفیف باشد، ممکن است با زندگی و کار شما تداخل ایجاد کند.

عوامل کمردرد

  • بلند کردن اشیا با استفاده کمر، و نه زانوها
  • فشار آمدن بر کمر در حین انجام یک فعالیت
  • آسیب‌دیدگی (پارگی یا بیرون‌زدگی) دیسک بین‌مهر‌ه‌ای
  • لغزش مهره‌ای(Spondylolisthesis) عارضه‌ای که در آن مهره از جای خود بیرون می‌زند و بر اعصاب ستون فقرات فشار می‌آورد.
  • تنگی نخاعی(Spinal stenosis) هنگامی رخ می‌دهد که فضای اطراف طناب نخاعی باریک می‌شود،‌ در نتیجه فشار وارد بر اعصاب مجاور و طناب نخاعی ایجاد می‌شود.
  •  اسکولیوز، که در آن انحنای غیرطبیعی ستون فقرات رخ می‌دهد.

همیشه ممکن نیست از کمر درد پیشگیری کرد. اما نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید خود را حتی المقدور از این عارضه دور نگهدارید.

پیشگیری از کمردرد

  • به طور منظم  ورزش کنید،‌از جمله ورز‌ش‌های هوازی و ورزش‌هایی که عضلات پشت و شکم شما را تقویت می‌کنند.
  • هنگامی که اشیای سنگین را حمل می‌کنید، آنها را نه با کمرتان، بلکه با پاهای‌تان بلند کنید. همیشه در حالیکه پشت‌تان را راست نگهداشته‌اید،‌ زانوهای‌تان راخم کنید؛ با کمر خم نشوید.
  • اگر اضافه وزن دارید، با کاش وزن‌تان میزان فشار روی عضلات کمر را کاهش دهید.
  • سیگار نکشید. سیگار در تحلیل‌رفتگی ستون مهره‌ها نقش دارد.
  • هنگام نشستن، بلند کردن اشیا یا ایستادن ستون فقرات‌تان را در وضعیت مناسبی قرار دهید.

برای آشنایی با درمان کمردرد بر روی لینک کلیک کنید

Share →