post_image

برای بسیاری از کسانی که زانو درد دارند، ورزش توصیه می شود اما اینکه چه ورزش هایی برای زانوهای خراب مفید است مسئله مهمی است که باید مشورت پزشک متخصص انجام شود.

ورزش مناسب برای زانو درد

  • پیاده روی
  • شناکردن
  • دوچرخه سواری
کشش کف پا و زانو

این نرمش یکی از راحت ترین و همچنین موثرترین ورزش هایی است که می توانید آن را انجام دهید. روی زمین دراز بکشید و هر دو پای خودتان را صاف روی زمین قرار دهید. زانویی که بیشتر درد می کند را خیلی ارام جمع کنید و در این جالت چند ثانیه ای نگه دارید. سپس دوباره آن را به حالت اولیه باز گردانید. این کار را 5 بار با هر پا تکرار کنید.

کشش با دیوار

در این نرمش هر دو زانوی شما فشاری را تحمل می کنند که با گذر زمان می تواند برای آن ها خوب باشد.

به دیوار تکیه دهید و سپس به ارامی زانوهای خودتان را تا 30 درجه خم کنید و بعد از 5 ثانیه به حالت اول بازگردید. این کار ورزش یکی از بهترین ها برای درمان زانو درد است.

نرمش با پله

پله شاید برای زانو درد خیلی خوب نباشد اما اگر درست بتوان با ان ورزش کرد می تواند برای درمان آن مفید هم باشد. یک از تشک های مخصوص نیز می توانید برای این ورزش استفاده کنید. یک پله کوتاه پیدا کنید بدون اینکه فشاری به زانوها وارد کنید یک قدم روی پله بگذارید و سپس دوباره به حالت اول بازگردید.

کشش پا

حرکات کششی از جمله بهترین نرمش های مخصوص زانو هستند. به بغل روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را کاملا صاف و روی هم قرار دهید. سپس پای خود را به بالا حرکت دهید و آن را در این حالت نگه دارید. این حرکت را 3 تا 4 بار برای هر پا و به مدت 20 ثانیه تکرار کنید. این نرمش بسیار سخت است و باید استراحت بین هر بار انجام دادن آن داشته باشید.

منبع:وبلاگ دکتر فروغ.تبیان

Share →