post_image

پیاده روی روزانه به میزان 45 -40 دقیقه می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در سالمندان شود.

فعال نگه داشتن سالمندان در زندگی روزمره مهمترین وظیفه از نقطه نظر سازمان بهداشت جهانی و خصوصاً برای فیزیوتراپیست ها است.

باید سعی شود تا سالمندان بتوانند فعالیتهای روزمره شغلی و حرفه‌ای و به ویژه كارهای شخصی خود را انجام دهند و حتی الامكان از ایجاد عوارض و مشكلاتی كه به واسطه عدم تحرك و فعالیت برای فرد ایجاد می شود جلوگیری شود.

برای رسیدن به این هدف بهترین راهكار ورزش كردن و انجام تمرینات مناسب روزمره تحت نظر فیزیوتراپیست و پزشك مربوطه است چرا كه با در نظر گرفتن وضعیت قلبی – تنفسی، توانایی های فیزیكی، دامنه حركتی و مشكلات اسكلتی عضلانی مانند افزایش یا كاهش قوس كمر، وضعیت قوس كف پا یا زوایای مفاصلی مانند زانو و لگن و قدرت عضلات برای فرد سالمند، ورزش های مناسبی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین روش برای جلوگیری از پیشرفت پوكی استخوان خصوصاً در بانوان سالمند، پیاده روی روزانه به میزان 40 تا 45 دقیقه با ریتمی تندتر از پیاده روی معمولی است.

داشتن محرك مكانیكی كه با پیاده روی روزانه تأمین می شود برای حفظ قوام استخوانها در اندام تحتانی و ستون فقرات ضروری است و در این شرایط ضعف پیش رونده اسكلتی، عضلانی و مشكلات قلبی – عروقی و تنفسی فرد سالمند كاهش قابل ملاحظه ای پیدا می‌كند.

منبع:دکتر عمادی

Share →