post_image

بهترین راه برای پیشگیری و درمان کمردرد

اگر شما از کمردرد رنج می برید، طیف وسیعی از انواع روش های درمانی مختلف را در پیش رو دارید که می توانید بسته به علت کمردرد و همچنین سبک زندگیتان، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. البته در بسیاری از موارد، کمردرد بدون هیچ گونه اقدام پزشکی و درمانی، به صورت خود به خود و بعد از چند روز تا چند هفته درمان می شود.

البته این به این معنا نیست که شما نباید تا قبل از دستور پزشک هیچ کاری بکنید. گزینه های مختلف بسیاری وجود دارد که به شما در تسکین کمردرد و افزایش سرعت درمان کمردرد کمک می کند. یک برنامه ورزشی اصولی و منظم برای کشش و تقویت عضلات اصلی کمر و پشت می تواند میزان درد شما را کم کند و از عود مجدد کمردرد پیشگیری کند.

یک برنامه ورزشی مناسب (بهتر است زیر نظر متخصص یا مربی ورزش کنید) به شما کمک می کند تا عضلاتی قوی و انعطاف پذیر داشته باشید که همین قضیه باعث می شود که کمتر در معرض آسیب قرار بگیرید.

اگر در حال حاضر از کمردرد رنج می برید، بهترین برنامه ورزشی برای شما برنامه ایست که از میزان درد شما بکاهد و به شما کمک کند که هر چه سریعتر بتوانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید و همچنین از بروز مجدد علائم کمردرد پیشگیری کند. اگر کمردرد شما مزمن است بهتر است با مشورت پزشک برنامه ریزی را انجام دهید.

برنامه ورزشی شما باید متناسب با نیاز ها و شرایط پزشکی شما تعیین شود. قانون طلائی و اصلی که شما باید در چنین برنامه های ورزشی رعایت کنید این است که اگر چنانچه یک حرکت ورزشی باعث بدتر شدن کمردرد شما می شود باید انجام آن را متوقف کنید. فراموش نکنید که ورزش کردن شما به منظور بهبود وضعیت است نه درد کشیدن و یا بدتر کردن وضعیت.

اگر شما در حال سپری کردن یک برنامه ورزشی هستید و بعد از چند هفته با کمردرد مواجه می شوید، به یاد داشته باشید که بعد از بهبود کمردرد شما، نباید از همان نقطه که برنامه ورزشی را قطع کرده اید آن را ادامه دهید. در چنین شرایطی ممکن است به یک برنامه جدید نیاز داشته باشید. بعد از طی کردن یک دوره کمردرد، برای شروع مجدد برنامه ورزشی، آهسته و در بازه های زمانی کوتاه تر ورزش کنید.

ضعف عضلات شکم و پشت می توانند باعث بدتر شدن کمردرد شوند. به همین دلیل کشش و تقویت عضلات پشت، کمر و شکم نه تنها به درمان کمردرد شما کمک می کنند بلکه از عود مجدد آن نیز پیشگیری می کنند.

برنامه ورزشی شما باید شامل کشش و تقویت عضلات شکم، کمر، پشت و باسن باشد. تقویت این عضلات می توانند به شما در داشتن وضعیتی مناسب هنگام ایستادن، راه رفتن و یا نشستن کمک کند. عضلات ران نیز باید قوی و انعطاف پذیر باشند. این عضلات به حفظ تعادل و کشش کمر کمک می کنند.

حرکات کششی یکی از با ارزش ترین برنامه های درمانی برای افراد مبتلا به کمردرد است. عضلاتی که کشش و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند کمتر در معرض آسیب قرار دارند در حالی که عضلات ضعیف و غیر منعطف به راحتی رگ به رگ شده و دچار کشیدگی و سایر مشکلات می شوند.

به یاد داشته باشید که حرکات کششی را به آرامی و بدون فشار آوردن های ناگهانی انجام دهید. اگر شما قادر به انجام حرکات کششی نیستید بهتر است آنها را آرام آرام شروع کنید و از نگه داشتن حالت کششی خود داری کنید و به مرور کشش را نگه دارید و مدت زمان ماندن در حالت کششی را به مثلا 30 ثانیه برسانید.

بیماران مبتلا به کمردرد می توانند برای درمان کمردرد خود به بهترین مرکز جامع ارتوپدی و فوق تخصص زانو در تهران (دکتر وریانی)  مراجعه کرده واز بهترین و جدید ترین و پیشرفته ترین روش های درمانی این مرکز استفاده کنند.

  • اطلاعات بیشتر....

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید.

ورزش درمانی کمردرد 1

                                   ورزش درمانی کمردرد 2

                                                                      راههایی برای کاهش کمردرد

Tagged with:  
Share →