Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

post_image

یکی از دلایل کمردرد می تواند فتق دیسک کمر باشد . فتق دیسک کمر، کمردردی است که به سمت پاها منتشر می شود و می تواند انجام فعالیت های روزانه را سخت و حتی غیر ممکن سازد.

فتق دیسک کمر زمانی اتفاق می‌افتد که یک قطعه از غضروف جدا کننده مهره‌ها در ستون فقرات به سمت ریشه عصب یا نخاع بیرون بزند. این حالت بسیار دردناک است و آغاز درد ممکن است ناگهانی یا تدریجی باشد.

علائم فتق دیسک کمر

• کمردرد

• درد در باسن که سمت ران یا هر دو ساق پا تیر می‌کشد.

• دردی که در ضمن فعالیت بدتر و با استراحت بهتر می‌شود.

• دردی که با سرفه،عطسه،نشستن،رانندگی‌کردن، یا به جلو خم‌شدن بدتر می‌شود.

روش های پیشگیری از فتق دیسک کمر

ورزش منظم و پیشگیری از دیسک کمر

ورزش منظم تغییر شکل دیسک ها که ناشی از افزایش سن است را به تاخیر می اندازد و همچنین تقویت عضلات قسمت مرکزی بدن می تواند به حمایت از ستون فقرات کمک کند. قبل از انجام ورزش های شدید مثل دویدن، تنیس یا ایروبیک با پزشک خود مشورت کنید.

نشستن و ایستادن مناسب و پیشگیری از دیسک کمر

 حالات درست بدن، فشار وارد بر دیسک ها و ستون فقرات را کاهش می دهد. کمر خود را به خصوص زمانی که به مدت طولانی می نشینید صاف نگه دارید. همچنین اشیا سنگین را صحیح بلند کنید یعنی برای بلند کردن از پاهای خود استفاده کنید نه از کمرتان.

وزن مناسب و پیشگیری از دیسک کمر

 اضافه وزن باعث فشار آمدن بر ستون فقرات و دیسک ها می شود و آن هارا مستعد فتق دیسک کمر می سازد.

برای آشنایی با درمان دیسک کمر بر روی لینک کلیک کنید

منبع:همشهری آنلاین.دکتر فرخانی

مقالات مرتبط

  • درمان و پیشگیری از درد ستون فقراتدرمان و پیشگیری از درد ستون فقرات
  • زانو درد در جوانانزانو درد در جوانان
  • تشخیص گودی کمر با اسکن سه بعدیتشخیص گودی کمر با اسکن سه بعدی
  • پارگی و بیرون‌زدگی دیسک بین مهره‌ای : درمانپارگی و بیرون‌زدگی دیسک بین مهره‌ای : درمان
  • جراحی خشک کردن مفصل انگشت دستجراحی خشک کردن مفصل انگشت دست
  • درد جلوی زانو و درمان آندرد جلوی زانو و درمان آن
Share →
Call Now Buttonتماس