Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

Warning: Illegal string offset 'box_nolink' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 439

Warning: Illegal string offset 'box_post_keywords' in /home3/varianii/public_html/wp-content/plugins/SmartLinks/seo-smart-links-business.php on line 462

] post_image

شایع ترین مفصلی که دچار ساییدگی می شود زانو است. درد زانو در میان مردم بسیار شایع است. به ویژه در بین افراد چاق و سن بالا بیشتر مشاهده می شود.

عوامل موثر بر ساییدگی کشکک زانو

  • استفاده بیش از حد از مفصل زانو که در بعضی مشاغل وجود دارد.
  • اختلال محوری مفصل زانو که باعث کشیدگی استخوان کشکک روی استخوان ران می شود، که این اختلال می تواند ناشی از عدم رشد استخوان یا عدم هماهنگی عضلات اطراف مفصل باشد.
  • در افراد سالم ممکن است این اختلال در نتیجه سیر پیری ایجاد شود که باعث پارگی غضروف می شود.
  • وراثت : بطوریکه در بعضی از خانواده ها احتمال بروز ساییدگی کشکک زانو زیاد است.
  • وزن زیاد
  • ضرباتی که در حین ورزش یا آسیب هایی که بدنبال ضربات زانو ایجاد می شوند (مانند شکستگی، دررفتگی، پارگی منیسک و رباط های زانو) می توانند در دراز مدت موجب ساییدگی کشکک شوند.

جلوگیری از ساییدگی کشکک زانو

  • باید سعی کرد جلوی افزایش وزن گرفته شود. قبل از هر فعالیت ورزشی باید حدود پنج دقیقه بدن را به اصطلاح گرم کرده و سپس نرمش های کششی را انجام داد. هر ورزشی را که انجام می دهیم باید شدت و مدت آن را بتدریج افزایش داده و از تغییر ناگهانی شدت و مدت ورزش باید اجتناب کرد.
  • برای دویدن باید از کفش هایی استفاده کرد که کفی آن توانایی جذب ضربات و شوک های وارده را داشته باشد.
  • سعی کنید کمتر دوزانو و چهارزانو بنشینید و در صورت امکان کمتر از توالت های سنتی استفاده کنید.
  • بهترین عمل آب درمانی است به این صورت که در قسمت کم‌عمق آب استخر راه رفته، به شرطی که زانوها در آب نشکند که به توصیه تمام پزشکان بهترین راه درمان و پیشگیری از کندرومالاسی است.

 

منبع:دکتر حسین زاده.تبیان.همشهری آنلاین

مقالات مرتبط

  • راههای پیشگیری از دررفتگی مفصل مصنوعی ران راههای پیشگیری از دررفتگی مفصل مصنوعی ران
  • تشخیص و عوامل دررفتگی مفصلتشخیص و عوامل دررفتگی مفصل
  • عوارض و علائم دررفتگی مفصل عوارض و علائم دررفتگی مفصل
  • علائم دررفتگی مفصل بین ترقوه و جناغ (استرنوکلاویکولر)علائم دررفتگی مفصل بین ترقوه و جناغ (استرنوکلاویکولر)
  • تشخیص،علت و علائم ساییدگی مفصل آرنجتشخیص،علت و علائم ساییدگی مفصل آرنج
  • ساییدگی مفصل مصنوعیساییدگی مفصل مصنوعی
Share →
Call Now Buttonتماس