post_image

در صورت عدم اجرای حرکات ورزشی امکان ابتلاء زنان شاغل به آرتروز گردن و کمردرد بسیار زیاد است. زنان شاغل با توجه به نوع اشتغال و فعالیت روزانه ممکن است دچار آسیب و ناتوانی‌های متعدد شوند، انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط کار برای بانوان شاغل توصیه می‌شود.

آرتروز مهره های گردن در کارمندان

آسیب‌دیدگی مهره‌های گردن و بروزآرتروز گردن یکی از موارد آسیب دیدگی در این افراد است این عوارض به خصوص در افرادی که در طول روز بیشتر به سمت پایین نگاه می‌کنند، رخ خواهد داد.
پشت میز نشینی به عضلات ناحیه گردن آسیب می‌زند بنابراین به کارمندان توصیه می‌شود هر دو ساعت از جای خود بلند شده و حرکات کششی انجام دهند. حرکات کششی سینه‌ای، حرکات پاروزنی در حالت نشسته، بالا آوردن شانه‌ها، کشیدن تنه و پایین آوردن آن، تاب دادن تنه، جلو آوردن چانه، تمرین ایزومتریک گردن و چرخش گردن می‌تواند از گردن درد جلوگیری کند.

کمردرد در کارمندان

کمردرد نیز از عوارضی است که زنان کارمند به دلیل نشستن‌های طولانی مدت پشت کامپیوتر به آن دچار می‌شوند.

کشش عضلات کمر، تقویت عضلات شکمی و اصلاح گودی کمر از جمله حرکات موثر برای پیشگیری از این عارضه است. انقباض عضلات شکمی به سمت ستون مهره‌ها، رساندن یک زانو به سینه، بالا بردن پا به شکل صاف، کشش پایین کمر، پل زدن، بلند کردن لگن و خم شدن به جلو در وضعیت زانو زده از جمله عواملی هستند که به تقویت عضلات کمری کمک می‌کنند.

منبع:متخصص ورزش درمانی

مقالات مرتبط

  • فواید ورزش های DBC برای گردن دردفواید ورزش های DBC برای گردن درد
  • ورزش های DBC در درمان گردن دردورزش های DBC در درمان گردن درد
  • ورزش برای درمان گردن دردورزش برای درمان گردن درد
  • ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به کمردردورزش های مفید برای بیماران مبتلا به کمردرد
  • ورزش های DBC مخصوص دیسک کمرورزش های DBC مخصوص دیسک کمر
  • درمان زانودرد با ورزش درمانی DBCدرمان زانودرد با ورزش درمانی DBC
Tagged with:  
Share →
Call Now Buttonتماس