لیزر درمانی گرم پرتوان در کمردرد

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های انسان بوده و تقریباً همه افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود دچار درد کمر میشوند. شیوع آن در زن و مرد یکسان است و گرچه در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر در سنین 50-30 سالگی دیده میشود.
کمردرد میتواند شدید یا خفیف باشد. کوتاه مدت یا مزمن باشد. دائم یا گاهگاهی باشد. با این حال در اکثر اوقات بطور خودبخودی بعد از چند هفته خوب میشود. کمردرد از علل عمده مرخصی های درمانی و غیبت از کار است و بروز آن در قشر فعال جامعه هر ساله موجب آسیب ها فراوان اقتصادی میشود.
لیزر درمانی یک عمل غیر تهاجمی در درمان کمر درد است. بدین معنی که در این عمل به برش جراحی نیازی نیست یعنی هیچ گونه زمان بهبودی طولانی مدتی هم وجود ندارد. استفاده از روش لیزر درمانی کمردرد همچنین مستلزم مصرف هیچ گونه دارویی نیست و بسیاری از بیماران ترجیح می دهند که از مصرف دارو خودداری کنند. به علاوه، مطالعات صورت گرفته تا حال حاضر نشان داده اند که لیزر درمانی در صورتی که پزشک بدرستی از آن استفاده کند عوارض جانبی شدیدی را دربرندارد.
مکانیسم اثر لیزر درمانی مادون قرمزبرای درمان کمردرد بدین صورت است که  با تحریک آنزیم سیتوکروم اکسیداز در میتوکندری سلول‌های شما عمل می‌کند. این عمل موجب افزایش گردش خون میکرو و جریان سلول‌های قرمز خون در منطقه تحت درمان می‌شود. درمان با لیزر پرتوان به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند و باعث افزایش‌ ترمیم بافت در بافت‌های نرم و سخت، از جمله ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و رباط‌ها می‌شود. همچنین با اکسیژن رسانی به بافت‌های شما عملکرد وریدی و لنفاوی را باز می‌گرداند.

تماس